Młodzi aktorzy z zaangażowaniem wcielili się w postaci z dramatu:
Guślarza, Widma, Zosię, Starca oraz wieśniaków, oddając nastrój
tajemniczego obrzędu. Przygotowali proste kostiumy i rekwizyty, które
oddawały nastrój tajemniczego obrzędu dziadów.
Dzięki udziałowi w przedstawieniu uczniowie:
· utrwalili
treść i przesłanie lektury,
· lepiej
zrozumieli znaczenie obrzędu dziadów w kulturze ludowej,
· przećwiczyli
umiejętność pracy zespołowej i wystąpień publicznych,
· rozwijali
kreatywność i wyobraźnię.
Lekcja była nie tylko podsumowaniem pracy nad lekturą, ale także ciekawą
formą aktywnego poznawania literatury. Uczniowie chętnie zaangażowali
się w działania teatralne, co pozwoliło im spojrzeć na tekst Mickiewicza
z nowej perspektywy.
Serdecznie gratulujemy klasie VII oraz ich nauczycielce języka polskiego – pani Wandzie Kozie – pomysłowości, zaangażowania i wspaniałego efektu końcowego!
·